19 ianuarie 2012

#.15. Iarta!

 Scriptura: Iov 40-42

Luaţi acum şapte viţei şi şapte berbeci, duceţi-vă la robul Meu Iov, şi aduceţi o ardere de tot pentru voi. Robul Meu Iov să se roage pentru voi, şi numai în vederea lui nu vă voi face după nebunia voastră; căci n'aţi vorbit aşa de drept despre Mine, cum a vorbit robul Meu Iov.``

Iertarea este un subiect cu care fiecare dintre noi ne-am confruntat. Iov, chiar si el s-a confruntat cu asta. Vedem faptul că Dumnezeu după ce are o conversaţie directă cu Iov, totuşi El este cel ce arată dreptatea lui Iov, în faţa prietenilor lui. Dumnezeu le spune că singurul fel în care El îi va ierta, este doar dacă Iov îi va ierta. Wow, poate dacă tu sau eu eram în locul lui Iov, am fi zis „Acum este momentul răzbunării”, dar nu Iov, nu după ce s-a întâlnit cu Dumnezeu, Iov i-a iertat.
Nu ştiu în ce situaţii te afli acum, şi poate citind aici spui „ Ok, dar tu nu şti cât de mult m-a rănit persoana respectivă, tu nu şti cât rău mi-a făcut, iert, dar cât să tot iert?” Ştiu cum e să te afli în situţia asta şi totuşi răspunsul la întrebările tale se află la cruce. Acum te voi întreba eu nişte întrebări (care mi le adresez mie în primul rând). Cât de mult l-ai dezamăgit tu pe Dumnezeu? Cât de mult l-ai rănit tu pe Dumnezeu? Ce a făcut El? El a venit în chip de om, Dumnezeu întrupat în om, şi s-a pus atârnat pe o cruce între tine şi cer. Atât de mult te-a iubit, atât de mult l-a costat ca să te ierte. Fiecare biciuire, fiecare batjocoră, fiecare insultă, a răbdat-o pentru cine crezi? A răbdat-o atât pentru persoana care pe tine te-a rănit mult, dar a răbdat şi pentru tine exact la fel.

Aici eu nu vorbesc de a sta într-o relaţie şi a continua să înduri abuz, violenţă. Iertarea nu are de a face cu circumstanţele. Iertarea este o decizie, o alegere. Indiferent de ceea ce persoana respectivă ţi-a făcut, tu tot trebuie să ierţi. Tu nu trebuie să simţi că ierţi persoana respectivă, tu trebuie să alegi să ierţi, iar apoi iertarea v-a aduce şi la vindecare.

Ce înseamnă să ierţi? Înseamnă să eliberezi persoana respectivă de ceea cee ţi-a făcut, să renunţi la ură şi resentimente. Apoi prin iertare nu eliberezi doar pesoana respectivă, ci te eliberezi pe tine însuţi. Persoana care te-a rănit poate nici nu ştie, sau poate că nu-i pasă, iar singura persoana care continuă să fie legată eşti tu. Iertarea este leacul atât al sufletului cât şi al fizicului. Resentimentele te consumă din interior spre exterior.

Cum poti ierta? Atunci când incetezi să te compari cu ceilalţi şi începi să te compari cu Dumnezeu. Iov, nu-l avea ca şi exemplu pe Isus şi jertfa lui, deoarece el a trăit cu mult timp înainte ca Isus să vină pe pământ, dar Iov, s-a uitat la Dumnezeu, şi a văzut că nici el nu era mai bun ca şi prietenii lui care l-au rănit. Atunci când te compari cu Dumnezeu vei găsi puterea de ierta.

Iertarea este o alegere de a face ceea este divin şi supranatural în locul a ceea ce este uman!

A.W.



2 comentarii: