01 iunie 2012

# 23.OBSTACOL SAU OPORTUNITATE?!?



Scriptura: Genesa 32 - 34 


Răsărea soarele cînd a trecut pe lîngă Peniel. Însă Iacov şchiopăta din coapsă."

Mark Batterson spunea astfel „Dumnezeu ne poziţionează strategic în locul potrivit la momentul potrivit. Dar iată surpriza: locul potrivit pare deseori locul gresit,iar momentul potrivit pare deseori momentul gresit.”

Iacov se afla într-un moment nepotrivit, la locul nepotrivit. Iacov a răspuns la chemarea lui Dumnezeu şi se afla în drumul său înapoi acasă. Dar numai ce a scăpat de socrul lui, şi tocmai ce a aflat că fratele său era în drum să-l întâlnească. Să vă reamintesc că Esau, ei bine Esau e fratele pe care Iacov l-a înşelat, iar apoi a fugit de responsabilitatea acţiunilor sale. Era normal ca Esau să fie furios, răzbunare, era gândul lui, şi acest fapt este susţinut şi de faptul că avea cu el încă 400 de bărbaţi gata de luptă. Iacov avea probleme peste cap. Trecutul parcă venea să-l bântuie. Ani de zile a fugit de el, iar acuma urma să aibă o întâlnire faţă-n faţă care nu avea să fie prea drăguţă. Frica îl copleşea pe Iacov. Nu ştia ce să facă.

După ce a trimis daruri fratelui său, şi-a împărţit familia, şi s-a retras într-un loc singur. Era seara târziu şi ca şi cum agitaţia zilei ce tocmai se încheia şi îngrijorarea pentru ziua ce urma nu era destul de mare, un bărbat începe să se lupte cu Iacov. Era cireaşa de pe tort, ultima picătură din pahar. „Până aici Doamne”, poate se gândea Iacov. „Ştiu că am greşit, trecutul meu nu este cel mai curat, dar Doamne mi-am cerut iertare, m-am pocăit, plus am plecat înapoi spre casă, doar pentru că Tu mi-ai spus, am crezut promisiunile Tale, dar acum...probleme peste probleme, sunt ameninţat de fratele meu, plus cine e bărbatul acesta care a început să se lupte cu mine?”

Obstacol peste obstacol, nu prea seamănă cu locul în care ne gândim noi că ar vrea Dumnezeu să fim. Dar tocmai aici este surpriza, Dumnezeu a vrut ca Iacov să fie exact unde era, în momentul acela. De ce? Pentru că El dorea să transforme acel mare obstacol într-o oportunitate extraordinară. Iacov s-a luptat până dimineaţa şi a profitat de ocazie, a văzut oportunitatea care îi stătea la uşă şi a cerut binecuvântarea care i-a fost dată. Putem spune oarecum că poporul Israel s-a format datorită unui om care părea că se află în locul greşit, la momentul greşit. Un om a avut curajul să vadă dincolo, şi să vadă faptul că obstacolul din faţa lui era defapt cea mai mare oportunitate din viaţa sa.

Nu ştiu prin ce treci acum, dar vreau să fi încurajat, poate că probleme prin care treci nu sunt obstacole ci de fapt oportunităţi extraordinare de a-l experimenta pe Dumnezeu la un nivel cu totul diferit.

Era dimineaţă, şi Iacov şchiopăta din coapsă, dar nu era om mai binecuvântat în acea dimineaţă!

Obstacol sau oportunitate? Tu alegi, Romani 8:28 ne arată că de fapt Dumnezeu are oportunităţi extraordinare pentru noi în fiecare obstacol.

A.W.

Un comentariu: