12 noiembrie 2011

# 10.Libertate in frica!

Scriptura Iov 24 -28

Libertate şi frică sunt doi termeni care nu se găsesc în aceaşi propoziţie decât dacă se face o comparaţie. Ne gândim la aceşti doi termeni ca şi opuşi. Să spui „libertate în frică” este un paradox, ori eşti fricos, ori eşti liber, dar nu poţi fi amândouă în acelaşi timp.

Cuvântul frică vorbeşte de ceva negativ, nici decum ceva bun, pozitiv, ceva ce să vrei să ai şi totuşi „Iată, frica de Domnul, aceasta este înţelepciunea; depărtarea de rău, este pricepere.”(Iov 28:28). Iov a înţeles un adevăr cu care de multe ori noi ne zbatem. Frica de EL, aduce înţelepciune, libertate, schimbare, speranţă, viaţă.

Mă gândeam la ce înseamnă „frica de Domnul”. Nu este subiectul meu forte, dar eu cred că frica de Domnul este singura frică sănătoase, singura pe care ar trebui să o avem. Pentru mine să am frică de El înseamnă să mă opresc să mă gândesc la El nu doar ca şi la un Dumnezeu la care vin de câte ori am nevoie şi atît, un Dumnezeu iubitor şi atât. El este bun, ne ajută, ne iubeşte mai mult decât ne poate iubi cineva vreodată, dar în acelaşi timp El este drept, El este Sfânt, El este Dumnezeu.

În mod obişnuit frica este asociată cu groază, disperare, teamă, pericol, dar într-un mod total paradoxal poate, frica de Domnul înseamnă reverenţă, închinare, laudă, compliment, respect, dragoste, venerare.
Cred că această frică poate fi experimentată meditând, ,gândindu-te la tot ceea ce Dumnezeu este, la măreţia Lui, la grandoare Lui, Universul întreg nu-L poate cuprinde. Cred că ar trebui să ne oprim din a-L folosi pe Dumnezeu, cred că generaţia de astăzi are nevoie de frică de Dumnezeu.

O frică care nu aduce inchisoare, neputinţă, moarte, ci o frică, singura frică care aduce iubire, libertate, viaţă.

Te îndemn chiar acum să petreci şi tu câteva momente gândindu-te la cine este El de fapt. Doar în El poţi experimenta libertate în frică.

A.W.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu